Monday, March 4, 2013

1st lunch meal prepared by ME

Percaya or tak pecaya? Percaya or tak percaya? tapi percayalah ini adalah masakan set lunch pertama saya untuk keluarga saya. 9yrs been married with 3 kids baru pertama kali dalam sejarah saya menyediakan sendiri or berdiri di atas kaki sendiri  memasak untuk keluarga saya tanpa bantuan pakar2 masak seluruh h dunia...mahupun youtube ....hehehe..
Kenapa?
Di pendekkan cerita kerana saya hidup bersama in-law yang cukup perihantin dan segala2 adalah dalam urusannya. Jarang sekali saya memasak or memang xnak masak..hehehe. Entah!!! mungkin in-law x kisah & x pernah suruh saya cuma sekadar tolong-tolong dia jer itu pun goreng-goreng je. Most food fr outside yang dibeli oleh father in-law kerana urusan pemakanan di bawah kawalannye.
Pemilihan gerai sgt penting ...dan byk lagi la...
Alhamdulillah Tuhan permudahkan sepanjang 9 tahun hidup bersama keluarga mertua. Namun di sudut hati kecil ini sentiasa berdoa agar Tuhan memberi ruang, wang dan masa agar saya dapat menguruskan keluargaku sendiri. Yang nyata saya tak pernah merungut, meminta or mendesak si dia untuk kami memiliki rumah sendiri mahupun keluar dari sini. Malah dia pernah menyatakan hasratnye untuk memiliki rumah ibubapanya. (dlm hati sepanjang hayat la aku disini ....) SesunnguhnyeTuhan maha mengetahui yang aku pasrah ketika itu memandangkan kami rasa  x  mampu memiliki rumah sendiri.
Seawal 2008 baru dia berhasrat untuk memiliki rumah, dikala saya mengandung anak ke-tiga. Inilah dikata rezki daripadaNYA. Tuhan limpahkan rahmat serta kesenangan dan pada masa yang sama tuhan turunkan ujian yang paling besar buat kami. 
no sad story ...ok...now back to my 1st meal
masak sendiri di rumah baru kami....syukran.

Me: Today i masak lunch
Hubby: u nak masak ape?..(sambil mengerut kening dan senyum sinis)
Me: apsal?!!! u x percaya ke?
Hubby: beli jer lauk
Me: diam membisu

&

Ini hasilnye




burrrrppppp alhamdulillah ..sound from Ilman


No comments:

Post a Comment